Teksty
Wydania
OPSW
Seminaria Wolności
Wydania
English
Teksty
OPSW
Archiwum
Seminaria Wolności
Redakcja
Reklama
Kontakt
Refleksje na marginesie wystawy Stanisława Baja To jedno miejsce
Tomasz Siwiec
Prawda was wyzwoli?
Klara Da Costa
Tragikomiczny pejzaż „polskiej” sztuki
Piotr P. Drozdowicz
Brytyjskie muzea na zakręcie?
Zofia Chojnacka
Nowosielski w podziemiu
Piotr P. Drozdowicz
Villa dei Misteri Jerzego Nowosielskiego
Piotr Bernatowicz
Moje domy w chmurach
Krzysztof Lipka
Aktualność abstrakcji?
Piotr Majewski
Sceniczne eksplozje i percepcyjne implozje
Jakub Kłeczek
Wszystkie nasze życia
Klara Da Costa
Refleksyjne oko Sławomira Marca
Zbigniew Jan Mańkowski
Syreny i prawnicy
Gabriele Sartoris
Truizmy i tautologie, czyli sztuka obrzydzania sztuki
Piotr P. Drozdowicz
Światło w ciemności
Klara Da Costa
Aleś Puszkin - cena wolności
Marcel Skierski
Encyklopedia Antykultury - recenzja
Jan Tarnas
Art – religia
Piotr P. Drozdowicz
Szkoła Ai Weiwei 3: wina ofiary
Jon Eirik Lundberg
Czapskiego rysowanie życia
Zbigniew Jan Mańkowski
Zmierzch męskości
Klara Da Costa
Bluźnierstwo
Piotr Bernatowicz
Samozwańczy inkluzytorzy
Kaya Szulczewska
Magdaleny Abakanowicz supłanie nici i lin
Barbara Sokołowska
!Reakcje. Notatki na marginesie wystawy Stasysa w Zachęcie
Joanna Winnicka-Gburek
Zobaczyć, opisać, zrozumieć
Piotr P. Drozdowicz
Jasny gość w izbie duszy
Tomasz Siwiec
,
Jacek Dyrzyński
,
Rafał Strent
Podwójne standardy: kultura prywatna i obywatelska
Alexander Adams
Został Ci się ino szum
Piotr P. Drozdowicz
Postmodernizm sprzed Postmodernizmu
Gabriele Sartoris
Polska murzynem narodów
Marcel Skierski
Wolny krok wolności
Klara Da Costa
Po co Miłosiernego malować od nowa?
Piotr P. Drozdowicz
Lekcja krzyku
Klara Da Costa
Pokątny herezjarcha i chłopcy
Joanna Winnicka-Gburek
Kościół Różnorodności
Kaya Szulczewska
Inkluzywny casting
Alexander Adams
Strzeż się muzeum!
Alexander Adams
Zachód nie wie, co traci
Agnieszka Kolek
,
Rosie Kay
Skrzydełko czy nóżka
Piotr P. Drozdowicz
Zasłoń oczy
Klara Da Costa
Trzy spotkania z Nieznanym
Adela Prochyra
Biennale rozstrzygnięte!
Zaglądając w pustkę
Klara Da Costa
Wrześniowi samobójcy
Piotr Bernatowicz
„Wilgotna Pani” i politeistyczny feminizm
Piotr Bernatowicz
Bułhakow, Putin i prof. Kenneth Clark
Piotr Bernatowicz
Formując Artworld – G. Sorosa Centra Sztuki Współczesnej
Agnieszka Kołek
,
Aaron Moulton
Biennale Sztuki Młodych „Rybie Oko”
Cerkwie i schrony
Robert Czyżewski
Rodzina jako płomień
Klara Da Costa
Efekt napięć
W chmurach
Klara Da Costa
Biennale Sztuki Młodych „Rybie Oko”
Bóg, Honor, Ukraina
Piotr P. Drozdowicz
Pragnienie bliskości
Klara Da Costa
Zachwyt nad formą
Piotr Bernatowicz
,
Andrzej Biernacki
Operacja specjalna: dzieci
Piotr P. Drozdowicz
Achtung Russia! – sztuka, która ostrzega
Piotr Bernatowicz
Piosenki o pokoleniu
Klara Da Costa
Szkoła Ai Weiwei 2: Nie wińmy sztuki
Jon Eirik Lundberg
Piękne obrazy
Piotr P. Drozdowicz
Eksplozja serca
Klara Da Costa
Dziś jest jutro
Piotr Bernatowicz
Monomasa. Iluzja indywidualizmu
Agnieszka Kolek
Je suis Nasciturus…
Joanna Winnicka-Gburek
Życie dla początkujących
Klara Da Costa
Sztuka w epoce technokratycznej
Alexander Adams
Uważaj tropiąc cudze sprzeczności. Możesz je znaleźć u siebie
Piotr Bernatowicz
Po śmierci będziemy zbierać trufle
Klara Da Costa
Apoteoza grzybów polskich
Piotr P. Drozdowicz
Szkoła Ai Weiwei 1: obowiązek artysty
Jon Eirik Lundberg
Walcząc z wewnętrznymi wrogami
Alexander Adams
Quo vadis, Diano?
Klara Da Costa
Sępy, Papugi, Cwane Gapy i ...Sowa
Andrzej Biernacki
Recenzja książki „Kontynuatorzy wielkiej awangardy...”
Adam Sobota
Drogocenne słowa. Impresje z wakacji.
Piotr P. Drozdowicz
Dlaczego (Piękno = Dobro = Prawda) ≠ faszyzm
Ewa Chudyba
Potrzebna w trudnych relacjach
Andrzej Biernacki
Rydwany bogów toczą się lekko, z radością
Maciej Mazurek